Planka!

Igår var Emma och jag med grabbarna i Söderköping. Morfar var med i början, men sen var han tvungen att åka. Det blev såklart ett besök på Smultronstället, en Wienerwals. Snacka om mäktigt, men gott. De små fick en varsin morot att gnaga på och sedan lite banan. Stackars barn tänkte väl all omkring oss. Men vill man inte ge sitt barn glass så är väl det upp till en själv?! Så länge de inte vet vad glass är, kan de lika gärna äta frukt.

 

Idag var Emma och Alwin här. De skulle hjälpa mig att passa Hugo medas jag hoppade in på Glitter en sväng. Tack snälla gudmor,guld värt! Emma frågade om vi ville med till Restaurang Hugo vid 18 tiden. Lovely, gärna. De har två för en på all mat. Så Mattias och jag tog en tzatziki med vitlöksbröd, en toast sagen och en varsin plankstek för bara 300kr inkl dricka. Man får lyxa till det lite så här på sommaren. Hugo somnade i vagnen er att han svept i sig vällingen.

 

Börjar få lite ont ihuvudet och bakom öronen nu efter tre dagar med glasögon. Ska bli skönt att få veta på tisdag och jag kan göra en laserbehandling. Slippa linser och vätska eller glasögon....Emma tycker det är döskönt.

Puss o god natt!

jo, igår stod Robert Gusafsson dansbandsbuss på Mattias jobb Söderbergs.....behövde lite reparationr kanske.

Bye bye! 

Kommentera här: