Äntligen!

BOrta bra men hemma bäst! Vilken semestervi varit med om. Oförglömlig vill jag lova!

Vi kom ner som planerat (nästan misstänksamt bra flyt), vid 13 tiden. Senare samma dag åkte jag,Ida,på en släng magsjuka.
Dagen efter mådde jag jättebra helt plötsligt, då var det Mattias tur. Hugo och jag fick ligga vid poolen så vi hade kontakt med pappa :-)

Onsdagen var vi friska och gick till stranden, jippi!

Torsdagen var Mattias dålig i magen igen och vi fick ligga vid poolen.
SOm tur varhade vi ju alla svenskar på hotellet sm pratade och busade med Hugo. Han charmade alla vår lilla prins :-)
Men en som föll Hugo i smaken, var vr granne på hotellet, Sanna. Han ropade på henne om hon försvann eller bara sa hennes namn ibland.

Fredagen blev det stranden igen.
På kvällarna fick man åka buss eller båt in till Skiathos stad. Vi gjorde det några kvällar, men man gjorde ju stan på ett par timmar.

På lördagen var det dåligt väder, passande, vi hade nämligen bokat en jeep för dagen.
Åkte runt på de krokiga och smala små grusvägarna, kul kul! Tyvärr inget bad på alla de fina stränderna.

Söndagen var det pressa som stod på schemat. Stranden hela dagen och ett sista dopp i poolen.

Somnade i båten påväg hem från Skiathos stad.

Måndag och hemfärd.
Det blev en rejäl hemfärd vill jag lova.
Kl 10 hämtade bussen oss för att åka till flygplatsen. Planet skulle gå vid 13.00.
12.15 fick vi veta att planet försökt att landa två ggrpå Europas kortaste landningsbana utan att lyckas (stora kastvindar). Han fick vända och lada på fastlandet i Thessaloniki.
Vid ca 14.00 fick vi veta attde inte kommer utan att vi får ta oss till flyget istället.

*2 timmar på båt
*4 timmar på buss
*3 timmar på flyg

Allt detta för att komma till Sverige, kl 02.00 (istället för kl 17.00 dagen innan).
Vi åkte till ett hotell för att sova ca 4timmar innan hemfärd till Norrköping.
Hemma i Norrkan ca 12.15 och Ida till jobbet vid 13-tiden.

Mattias hemma med vård av sjukt barn. Antaglien vattkoppor. (o vi som trott att de var myggbett)