Dagis...

...,eller förskola som det numer heter.
 
Min kära vän Maria jobbar ju på Vallmons  förskola som ska flytta till nya frächa lokaler efter jul.  (Det var till detta ställe jag hade sökt plats för Hugo, men som var fullt). Så Vallmon ska starta upp med helt ny personal och 30 nya småbarn.

I alla fall. Maria frågade om vi ville komma och titta på lokalerna och imorse gjorde jag och guldklimpen de.
Inga problem där inte. Lite lygsamt i början men sen höll han handen och lekte tiger med en liten Emilia på 18 månader.
Vi fick vara med på sång och fruktstund och alla var så duktiga. Hugo diggade med benen och tyckte det var intressant. Frukten  åt han ju med glädje. Den var slut innan mamma hann att blinka :-)

Det blir nog inga problem för honom i januari när det är dags att skola in. Han tog förs sig av det mesta.

Kommentarer:

1 lejonheart.blogspot.coml:

skriven

underbart.. har ni fått något datum hugo ska börja? när ska du börja jobba igen?

2 lejonheart.blogspot.coml:

skriven

ta kontakt med en studievägledare på campus..det gjorde jag. för jag hade inte heller hört nått.. de är inte snabba..man får tjata som faaan för att få reda på nått.. trist att vi är i samma sits.. men skönt att ni i alla fall fick dagis i januari..vi fick ju som sagt 15 feb.. men men det är väl bara att gilla läget... vad ska du läsa föresten?

Kommentera här: