Nu händer det grejer..........

Igår var det dags för Ida att lägga sig på operationsbordet!

Kl 9.15 skulle jag befnna mig på plats och få lugnande. Sen en timme senare var det dags att ta på skoskydd och hårskydd och lägga sig på britsen. Då fick jag en känsal att jag ångrade mig, men sa inget.....

Först var det vänstra ögat som spärrades upp ed ngn apparat. Ett tryck mot ögat kom och allt blev precis svart.
Sen såg jag hur det vek upp hornhinnan oc gjorde ngt och la hornhinnan tillbaka.Kände inte ett dugg.
Sen fik ja lite bedövningsdroppar och sen tog vi nästa öga.

Inte ett dugg kändes det, konstigt att det funkar. Kan jag verkligen rekommenera! Värt pengarna. Så mkt man lägger ut på linser, vätska och glasögon.

När vi kom hem skulle jag ligga och blunda i 3-4 timmar (Läkningstiden), utan att sova. Det blev svårt i slutet at inte somna. Vaknade en gång av min egen snark. Mattias kom titt som tätt och droppdade tre olika droppar. Mamma var barnvakt.

I natt skulle jag sova med mkt fina ögonlappar, så jag inte skulle komma mot ögat.

Redo för natten  


Senare på kvällen gick Hugo 4 steg mellan mama och pappa. Vadå stolt!!!!

Idag gick han helt oväntat 15 steg. Bravo!!!!!

Kommentarer:

1 Therese:

skriven

Låter lite otäckt med operationen men tror jag också ska göra det någongång. Kul att Hugo tagit sina första steg, snart kommer han springa omkring. Snygg du är på kortet Ida. Kram.

2 Carro:

skriven

Snyggt Ida! :)

Bravo Hugo!

Ha det bra, kram!

3 Ann-sofie:

skriven

Jag borde kanske oxå operera mina ögon. Vore skönt att slippa öinser. Vad kostar det? Rätt dyrt va? Vad otäckt det är när någon sätter i halsen. Skönt att det gick bra. kram

Kommentera här: