Hur länge ska man orka stå ut?????

Pust stön och liten tår!

Igår hade jag o Hugo storbesök. Maria med Thyra och Linda med Tindra och Carro med Vincent och Charlie var på besök. Full rulle och mkt trevligt.

Linda hjälpte mig att färga håret och sen fick jag fick panik.......när jag skulle skölja ur färgen ur håret (över badkaret), så fungerade inte vattnet...

Skiten har frusit!!!!!!!! Ska det gör det i ett nytt förhoppningsvis välisolerat hus?
NEJ!

Rörmokaren var på plats i morse och konstaterade att det var 17 grader vid vägg och 5 grader i vägg. Inte ok!!!!

Dessutom drar det något förskräckligt från listen i Hugos rum. Listen mellan snevägg och vägg, precis där sängen står. Man känner liksom vinden ila in och väggen är så kall att den känns blöt.......
Listerna vid golven är inte så täta heller. Golvet är så kallt så det känns som man stoppat fötterna i kylen!!!!
Knappast godkänt på en övervåning, eller?


Som TUR är kommer det en besiktningsman den 14dec och jag hoppas att allt detta inte är ok och att vi får det på papper.

Igår satt jag och såg på Byggfällan och tyckte synd om mig själv. Men vi har ju inte hälften av alla fel som de har. Vi har ju iallafall en fungerande nedervåning.....




Nu glömmer vi detta för en stund och blickar framåt över helgen.
Vår underbara prinskorv fyller ju 2 bast imorgon!
Guu vad tiden går fort...kändes som det var igår jag var gravid.




Ett gott skratt förlänger livet!

3 månader

 
7 månader

  
                                            9 månader


11 månader
'

1 år

 

.....



Kommentarer:

1 Emma:

skriven

vad är det för en dag, jo det är ingen vanlig dag för det är HUGOS födelsedag, hurra hurra hurra. Grattis på hugos 2-årsdag. pussar och kramar från moster Emma

2 Therese:

skriven

Usch vad tråkigt med huset, hoppas det löser sig. Fina bilder på Hugo. Kram.

Kommentera här: