Snöstorm....

Idag är det verkligen snökaos.

Mattias fick åka i 30 till jobbet, Emma kom inte ur Loddby (hade blås vallar över väge så alla som skulle till jobbet bildade en kö innan de fick bort snön).

När Hugo och jag skull ta oss till dagis började vi med pulkan......hahahaha.
Den hann välta två gånger innan v kommit utanför gården, dessutom skrek Hugo som en tok för att ha fick snöblåst i ansiktet. VI gick in och tog vagnen, yes. Gick jättebra att ta sigtill dagis på de fint plogade gatorna, NOT!!!! Fick dra den baklänges och halkade två steg bakåt hela tiden.

HAr sagt det förr och säger det igen, visst jag  älskar snö. Men d får kommunen se till att ha budget för det ochploga även fast det snöar (som de gör i fjällen). Det var en pappa på dagiset som sa att kommunns budget för snöröjnig redan var slut, jo jag tackar. Vintern har väl bara börjat :-)

Idag gick jag ifrån Hugo lite på allvar. Först gallskrek han, men blev snabbt glad igen.
När jag kom tillbaka hörde jag hans skrik igen, de hde letat efter nappen utan resultat. Så fort han fick den gick det bra igen. Imorgon ska jag gå hem och lämna honom på riktigt. Kommer gå jättebra ;-)


Utanför balkongen (syns inte att det stormar)


köksfönstret med vallar utanför och en bil som kört fast vid parkering.

Snart kommer Mattias hem och jag ska iväg till Glitter för att jobba kväll, kom o köp!!!!



Kommentera här: